Empirisch: Facebook-aanbevelingen die werken

In eerste instantie waren we sceptisch over sommige aanbevelingen, maar besloten we ze te testen. Welke Facebook-aanbevelingen we hebben toegepast in campagnes:

  • Type advertentiecampagne “Conversie”.
  • Automatische plaatsingen.

Verschillende advertenties laden voor verschillende plaatsingen.

Adverteren op Facebook met het oog op “Conversie op de site” moedigt gebruikers aan om de gewenste actie op de site uit te voeren: factuurgegevens invoeren, een item aan de winkelwagen toevoegen of een aankoop doen. Dit type campagne helpt om meer bezoekers naar uw site of specifieke pagina’s te trekken en om de winst te vergroten.

Voorheen kozen we het verkeersdoel bij het maken van een Facebook-campagne. Maar het blijkt dat leadgeneratie of conversies het beste werken als u verkoop nodig heeft.

Om conversie-optimalisatie in te stellen, moet u een pixel op de site plaatsen en evenementen toevoegen. Gelukkig hadden we deze instellingen al, het enige dat overbleef was het maken van een aangepaste conversie in Events Manager Facebook.

Bij het instellen van onze advertenties hebben we de biedstrategie ‘Laagste kostenconversie’ gekozen om de meeste conversies tegen een bepaalde prijs te genereren.

Als de CPA voor een advertentiegroep het toegestane maximum overschreed, hebben we die groep uitgeschakeld.

Automatische plaatsingen

Ook op Facebook was er een aanbeveling om plaatsingen niet op te splitsen, maar te kiezen voor automatisch of te combineren.

Als u automatische plaatsingen kiest, optimaliseert Facebook de advertentieweergave voor alle plaatsingen. In het geval dat de effectiviteit van een bepaalde plaatsing hoger is, besteedt het systeem er automatisch meer geld aan uit het advertentiebudget om een ​​breed publiek te bereiken.

In eerste instantie waren we bang dat Facebook zijn budget op het Audience Network zou aftappen, maar dit gebeurde niet met campagnes. Facebook werkt op zichzelf echt effectief als je het juiste doel stelt. Bij het kiezen van automatische plaatsingen laat het systeem meer advertenties zien waar de juiste doelgroep is.

We kwamen erachter dat de meeste gebruikers uit Kazachstan via Instagram naar onze website komen. Als we naar de statistieken kijken, zien we dat daar meer advertenties werden getoond, en als gevolg daarvan waren er registraties. Op andere sites liet Facebook weinig advertenties zien.

De grootste moeilijkheid ontstond bij het bijhouden in Google Analytics van de plaatsingen die het beste presteren in vergelijking met andere sites. Daarom waren we gedwongen terug te keren naar het “één campagne, één plaatsing” -formaat. Maar als u klaar bent om de prestaties op verschillende platforms bij te houden, kunt u Facebook Analytics gebruiken en campagnes starten met automatische plaatsing.

Verschillende advertenties laden voor verschillende plaatsingen

Lees voordat u uw advertenties maakt de creatieve vereisten en richtlijnen voor verschillende advertentieplatforms. Houd er rekening mee dat als meer dan 20% van de afbeelding in de Facebook- en Instagramverhalenfeed wordt ingenomen door tekst, er mogelijk minder advertentievertoningen zijn. Verhalen op Facebook en Instagram mogen geen tekst en logo’s binnen 14% (250 pixels) van de hoogte vanaf de boven- en onderkant van de afbeelding plaatsen, zodat ze niet overlappen met het profielpictogram of de CTA-knop.

Onthoud dat als u automatische plaatsingen kiest en daar Instagram opneemt, u afzonderlijke afbeeldingen voor sociale media moet uploaden, anders zien de advertenties er lelijk uit.

Welk advies kunnen we geven na het testen van de aanbevelingen

Haal je hoofd uit het zand en test de verschillende aanbevelingen die andere experts je adviseren. U bent misschien sceptisch over hen, maar ze kunnen uw werk efficiënter en leuker maken.

Als u een Facebook-pixel op uw site heeft en u wilt uw advertenties optimaliseren voor de gewenste doelen, gebruik dan gerust de advertentiecampagne van het type “Conversie”. Dit zal u helpen om tegen lagere kosten conversies te genereren.

Als u nog geen pixel heeft, moet u deze aan uw site toevoegen.

Upload altijd verschillende advertenties voor verschillende plaatsingen.

 

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

wat kost een website bouwen

https://webdevelopmentapp.com/nl/prices.html