De vaste lijn van VoIP versus ISDN

De werknemers van de bedrijfsomgeving zien het vandaag heel anders dan een paar decennia geleden. Vooruitgang op het gebied van communicatietechnologie en vooruitgang op het gebied van internetontwikkeling ondersteunen bedrijven en werknemers op verschillende manieren om werk gedaan te krijgen.

Een belangrijke communicatietechnologie die door internet is getransformeerd, is telefoondienst. U ziet vaak mensen die VoIP of vaste telefoondiensten gebruiken, en beslissen welke voor u de juiste is, is belangrijk. Beide hebben aanzienlijke verschillen.

Het kiezen van de juiste service voor uw bedrijf zal beslissen over de kwaliteit en functionaliteit van kantoorcommunicatie, telefoonservicekosten en wat voor soort services uw personeel en klanten kunnen gebruiken.

 

Wat is vaste telefonie van ISDN?

Mensen verwijzen meestal naar de telefoondienst die gebruik maakt van een solide, gedraaide koperdraadkabel die wordt aangesloten op een twee- of vierpolige jack die in de meeste huizen wordt gebruikt. Deze technologie is solide, wordt uitgevonden in de late 19e eeuw en werkt nog steeds zoals verwacht.

Vaste apparaten gebruiken een analoge technologie die een signaal verzendt via een fysieke schakeldoos om verbinding te maken met een andere telefoon. Helaas heeft deze analoge technologie een limiet op functies die bepaalde serviceproviders bieden. De meeste netwerken hebben standaardfuncties als wisselgesprek, nummerweergave, voicemail en blacklisten voor oproepen, maar dat is alles.

Tot overmaat van ramp, telefonische bedrading kan vaak een gedoe worden en vereist veel aandacht, kostbare fysieke ruimte. Het is moeilijk om zelfs naar kantoorkasten te kijken met telefoondraden; het kan gemakkelijk een puinhoop worden!

Nogmaals, vaste lijnen zijn relatief stabiel en maken gebruik van solide technologie als ze correct zijn aangesloten. Gelukkig gebruiken gebruikers van vaste apparaten fysieke bekabelde verbindingen, wat betekent dat hun oproepen niet worden gestoord of vertraagd.

 

Wat is vaste telefonie via VoIP?

VoIP is Voice Over Internet Protocol. Ontwikkeld voor internet, gebruiken veel bedrijven deze communicatietechnologie voor het maken en ontvangen van telefonische vergaderingen via internet.

 

VoIP-eenvoud

Een van de belangrijkste voordelen van het gebruik van VoIP is het vermijden van de eerder genoemde koperen kabel die snel in de problemen kan raken, vooral bij bedrijven. Vaste telefonie via VoIP wordt gebruikt via de internetverbinding die op de computer is aangesloten of via een draadloos netwerk is verbonden. In plaats van te vertrouwen op een fysieke verbinding, neemt uw computer deze signalen en converteert deze digitaal om op allerlei apparaten te gebruiken.

Eindelijk geen traditionele telefoonlijnkast meer.

Alles wordt via internet gebruikt, waardoor deze communicatietechnologie bijna volledig virtueel is naast de apparatuur die wordt gebruikt om te praten en audio te ontvangen. VoIP-providers bieden meestal een verscheidenheid aan handige functies die bedrijven en werknemers helpen om efficiënt te werken en betere resultaten te produceren met behulp van eersteklas communicatie.

De realiteit voor VoIP-services is meestal geweldig, maar u zult zeker een snelle, stabiele internetverbinding willen hebben. Zorg ervoor dat uw bedrijf klaar is om over te schakelen naar VoIP door het netwerk te testen of een professional te raadplegen. Praat met uw VoIP-provider over bandbreedtegebruik om een ​​idee te krijgen of het geschikt is voor uw huidige ISP-plan of niet.

https://www.speakup.nl/diensten/speakup-vast/