Goederen importeren uit China lijkt een makkelijke manier om als verkoper of webshopeigenaar geld te verdienen. Echter is dat maar gedeeltelijk waar. De toegankelijkheid van de markt staat namelijk niet gelijk aan succesvol ondernemerschap. Gaat u goederen importeren uit China, dan dient u de kwaliteit daarvan goed na te gaan en rekening te houden met wet- en regelgeving. Veel beginnende ondernemers zien ook de totale kostprijs over het hoofd. Het aantrekkelijke prijskaartje van een product is echter niet het enige wat telt. De kostprijs van een productWilt u goederen importeren uit China, dan bestaat het risico dat u al snel over de streep wordt getrokken door de lage productprijs. Echter is de productprijs niet hetzelfde als de kostprijs. Onder die laatste vallen namelijk ook de kosten voor het transport naar Nederland en de bijbehorende invoerrechten en BTW-heffing. Ook vaste lasten zoals het beheer van uw website en het salaris van eventuele medewerkers dient hierin te worden meegenomen. Hoe bepaalt u de verkoopprijs van een product?Heeft u een bepaald artikel uit China geïmporteerd, dan is het vervolgens ook zaak om de juiste verkoopprijs te berekenen. De verkoopprijs bestaat uit diverse elementen bij elkaar opgeteld: de netto inkoopprijs, de kosten, de nettowinst en de BTW. Om geen verlies te maken, is het van belang dat u alle kosten in de verkoopprijs meeneemt. Ook al levert dit een prijs op die u liever lager had gezien om uw concurrentiepositie te verstevigen. De brutowinst berekent u door de netto inkoopprijs van de netto verkoopprijs af te trekken. De marge tussen kost- en verkoopprijs vergrotenGaat iemand goederen importeren uit China, dan leidt dit uiteindelijk niet zelden tot enige teleurstelling. Er is niet goed nagedacht over de kosten, of misschien voldoet het product niet aan de kwaliteitseisen. Dit kan uw positie als verkoper schaden. Een strategische sourcing organisatie als CSP kan u hiervoor behoeden. CSP kan u de ketenregie rondom internationale import geheel of gedeeltelijk uit handen nemen. Met slimme optimalisaties is de organisatie in staat uw marge tussen kost- en verkoopprijs te vergroten. |
https://www.cspacific.com/ |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Tips om de juiste corrigerend ondergoed te vinden – Risaco.nl Veel vrouwen streven naar gewichtsvermindering om een meer begeerlijk en aantrekkelijk figuur te krijgen. Er zijn een verscheidenheid van fabrikanten op de markt die de...
- Waarom elke koffieshop een koffiemolen zou moeten hebben Koffiebonen moeten vers gemalen worden om een smaakvolle espressokop te maken. Hier komt een goede koffiemolen om de hoek kijken. Een koffiemolen is een essentieel...
- Waarom een cursus zonnepanelen volgen zoveel toegevoegde waarde heeft Zonnepanelen: ze zijn hedendaags niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Steeds vaker kiest men ervoor om hiermee energie op te wekken en vervolgens...
- Letselschade advocaat in Den Haag Mensen die een letselschade advocaat in Den Haag of omgeving zoeken, kunnen zich melden bij Thomas van Dijk. Advocaat van Dijk heeft ervaring met zaken...
- Een bedrijfsauto verzekeren met een bedrijfsautoverzekering Wat voor dekking past het beste bij u? Dit is een slimme vraag om uzelf te stellen als u een bedrijfsauto gaat verzekeren met een...
- Wat is de rol van de bedrijfsmakelaar? Een bedrijfsmakelaar is de tussenpersoon tussen verhuurders en huurders. Zij werken altijd met het doel de beste resultaten voor hun cliënten te behalen, maar de...